Młody jęczmień

               Dziś nadszedł czas na podsumowanie i podzielenie się z Wami efektami picia młodego jęczmienia BIO PLANET SUPERFOODS przez ponad miesiąc. 
               Zacznę od bogatego składu. Otóż możemy znaleźć witaminy z grupy B, wit. C, E i beta-karoten, a także minerały: potas, wapń, magnez, cynk i fosfor. Ponad to zawiera aminokwasy, których organizm sam nie wytwarza, naturalne hormony, kwas foliowy oraz chlorofil. Młody jęczmień działa przeciwzapalnie, przeciwnowotworowo i przeciwwirusowo, dzięki właściwościom przeciwutleniającym. Nadaje się idealnie przy leczeniu zapalenia stawów, owrzodzeń i dolegliwości żołądka. Ponad to wysoka zawartość chlorofilu (300 mg/100g) odkwasza organizm, oczyszcza jelita, niszcząc równocześnie szkodliwe bakterie, a także pomaga przy anemii. 
               Warto zaznaczyć, że młody jęczmień nie odchudza, jednak pomaga w zwalczaniu otyłości poprzez właściwości oczyszczające oraz zawartość błonnika regulującego pracę jelit. 


            Młody jęczmień ma specyficzny smak- podobny do siana, który nie każdemu może podpasować, mnie on nie przeszkadza. Można pić go z wodą, kefirem bądź jogurtem, lub jako dodatek do soków warzywnych i owocowych a także koktajli. Dzienna dawka wynosi 10 gram i nie należy jej przekraczać.Zazwyczaj zaleca się picie 20 minut przed posiłkiem. Pamiętajmy, że należy mieszać go z zimnym płynem, w przeciwnym razie straci wszystkie swoje wartości odżywcze. 

Jęczmień piłam dwa razy dziennie rano (na czczo) i wieczorem (przed snem), mieszając 1 płaską łyżeczkę ze szklanką wody. Czasem przygotowywałam sobie koktajle po treningu.

Polecam KOKTAJL odżywczy, który niedawno wrzucałam na bloga !!

Po kuracji (którą jeszcze nie zakończyłam) zauważyłam:
  • brak "wyskakujących" stanów zapalnych, zmian trądzikowych na szyi;
  • zmniejszone, prawie niewyczuwalne bóle stawowe;
  • poprawę pracy jelit ( uczucie lekkości).
Przede wszystkim w momencie, gdy zaczęłam pić jęczmień odstawiłam kawę. Nie brakuje mi jej. Kiedyś nie wyobrażałam sobie zaczynać dzień bez kawy z mlekiem- teraz nie mam takiego problemu. 

Zachęcam wszystkich do picia młodego jęczmienia, nawet gdy nie macie żadnych poważnych problemów zdrowotnych. Pomoże oczyścić nie tylko jelita, ale i cały organizm z nagromadzonych toksyn. 

Komentarze

  1. chodzi tak za mną ten jęczmień już tyle czasu, chyba w końcu się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już piję dwa tygodnie rano i wieczorem albo z wodą albo z zielonym koktajlem i czuje się lepiej tzn lekko na brzuszku, który już nie jest jak balon.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy post. Też zastanawiałam się nad piciem jęczmienia, właśnie dlatego, że jest tak bogaty w tyle składników. Dlatego dziękuję za ten pouczający tekst :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz jakiś dobry przepis na koktajl? Mnie, jeśli to smak podobny do zielonej kawy, nie podeszłoby. Za to raczę się spirulinką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do wszystkich zielonych koktajli pasuje :-) spirulinkę muszę wypróbować!

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty