Chleb, który zmienia życie

               Pierwszy raz piekłam chleb, a przepis znalazłam, przeglądając bloga Jadłonomia. Oczywiście delikatnie go zmodyfikowałam by poczuć, że jest trochę mój :-) Smakuje naprawdę dobrze i jest niezwykle sycący. Ale czy zmienił moje życie ?!? Może trochę . . . Przede wszystkim wiem z czego został zrobiony i mam pewność, że nie zawiera żadnych konserwantów. Chleb robi się bardzo łatwo i szybko, więc zapraszam do pieczenia wszystkich, którzy cenią sobie własne wyroby . 



Chleb

Składniki:

  • 1 szklanka słonecznika;
  • 3/4 szklanki siemienia lnianego;
  • 1/2 szklanki mixu płatków migdałowych i pestek dyni;
  • 50 g orzechów włoskich;
  • 1 i 1/2 szklanki płatków owsianych (u mnie firmy Melvit);
  • 10 łyżek mielonych nasion lnu (u mnie Oleofarm);
  • 2 łyżeczki czarnuszki;
  • 1 łyżeczka soli;
  • 1 łyżka miodu gryczanego (pasieka-nowinski.pl);
  • 5 łyżek oleju kokosowego;
  • 1 3/4 szklanki letniej wody.

Zaczynam od przełożenia do garnuszka oleju kokosowego oraz miodu, stawiam na małym gazie i dosłownie minutę podgrzewam, żeby zaczęło się rozpuszczać. Następnie wszystkie suche składniki wkładam do miski i mieszam. Ostatnią moją czynnością jest połączenie letniej wody i soli z rozpuszczonym olejem kokosowym oraz miodem. Na koniec łączę mokre i suche składniki, całość dokładnie mieszam. Gotową masę odstawiam na godzinę. 
Piekarnik nastawiam na 180 stopni, wykładam keksówkę (25cm) papierem do pieczenia i przekładam masę. Piekę około 60 minut.
UWAGA ! Upieczony chleb należy odstawić do całkowitego wystygnięcia w chłodne miejsce. Po godzinie należy wyjąć go z formy i dalej studzić. 

Gotowe ! Prawda, że proste ? ? 




SMACZNEGO !

Komentarze

  1. Czy zamiast oleju kokosowego może być coś innego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, następnym razem będę eksperymentować :-) Ale namawiam do kupna oleju kokosowego, ma różnorakie zastosowanie (nie tylko w kuchni). Proszę spróbować z masłem klarowanym bądź innym olejem roślinnym i dać znać, co wyszło :-)

      Usuń
  2. Jaka jest rola platkow owsianych? Bo ja musialabym bezglutenowe. Czy moge jaglanymi zastąpić? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście proszę spróbować zastąpić innymi, np. gryczanymi bądź ryżowymi, osobiście jaglanych jeszcze nie jadłam :-) Chodzi o to, że płatki owsiane pęcznieją i dzięki płynnym składnikom wiążą całość :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszny chleb. Jest teraz podstawą mojego śniadania.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty