Pieczone jabłka z gryczaną nutą

              Czasem mam takie dni, w których chodzę bez celu po domu i szukam nie wiadomo czego . . . Dziś przeżywałam to ! Miałam ochotę na coś słodkiego, ale równocześnie zdrowego żeby nie mieć wyrzutów sumienia. Przeglądając wszystkie szafki kuchenne oraz lodówkę, wpadłam na pomysł: "A może pieczone jabłka ?!"  To był strzał w 10-tkę ! Idealny deser na chłodne i pochmurne dni.




Pieczone jabłka 

Składniki:

  • 3 jabłka średniej wielkości(Jonagold);
  • 4 łyżki płatków gryczanych błyskawicznych (Melvit/Szczytno);
  • 1 łyżka miodu gryczanego;
  • 1 łyżeczka żurawiny; 
  • 1 łyżeczka posiekanych orzechów włoskich;
  • 1/2 łyżeczki cynamonu;
  • szczypta kardamonu mielonego (na każde jabłko jedna szczypta).
Do dzieła

Myję dokładnie jabłka, ucinam górną część (tak 2cm) i pozbywam się środka. Należy uważać żeby nie wydrążyć za dużo- ja zostawiłam 1 cm ściankę. Następnie płatki, miód, bakalie oraz cynamon łączę dokładnie na jednolitą masę. Miód gryczany krystalizuje się, dlatego miseczkę ze składnikami trzymam w kąpieli wodnej.
            Uzyskane nadzienie przekładam do jabłek, posypuję kardamonem i przykrywam górną częścią. Następnie wkładam na 20 minut do nagrzanego piekarnika (180 stopni).
Gotowe!



Na koniec dodam jeszcze za co uwielbiam miód gryczany . . . za wyrazisty, ostry smak, zapach gryki ... Za dobroczynny wpływ na układ krwionośny oraz wątrobę ! :-)

Miłego dnia. 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty