Kuskus szafranowo-cytrynowy

              Po niezwykłej "podróży" do Indii (kto śledzi fejsa wie o co chodzi:-) ) spróbowałam odtworzyć bardzo aromatyczne danie. Zdaję sobie sprawę, że nie wszystkim może smakować, ale ja jestem nim zachwycona. Uwielbiam zapach przypraw orientalnych. Szafran jest jedną z nich, uznawany za afrodyzjak oraz lekarstwo na wiele chorób. W Indiach używany głownie do dań z ryżem, słodyczy oraz deserów. Ciekawostka ! Pozyskuje się go ze zbiorów słupków krokusa (Crocus sativus), a do jednego kilograma przyprawy potrzeba aż 150 tysięcy kwiatów, przy czym wszystko zbierane jest ręcznie (nie dziwmy się więc, że cena jest dość wysoka). 
           Poniższy przepis w oryginale robi się z ryżu, ja jak zwykle musiałam coś zmienić i pokusiłam się na kaszę kuskus.




Kuskus szafranowo-cytrynowy

Składniki:
  • 150 g kaszy kuskus;
  • 300 ml bulionu (marchew+korzeń pietruszki+szafran);
  • 1 łyżeczka startego imbiru;
  • 1 łyżeczka startej skórki z cytryny;
  • pół łyżeczki kurkumy;
  • szczypta pieprzu cayenne;
  • kilka kropel soku z cytryny;
  • nać pietruszki (do smaku).
Zaczynamy od ugotowania bulionu.
             Do garnka wlewam 300 ml wody, kiedy zacznie wrzeć wrzucam pokrojone w drobną kostkę warzywa (małą marchew i pietruszkę). Przykrywam pokrywką i czekam aż się zagotuje.
             W tym czasie robię "pastę" czyli łączę ze sobą starty imbir, skórkę z cytryny, kurkumę, pieprz cayenne oraz kilka kropel soku z cytryny. Mieszam wszystko dokładnie i odstawiam na parę minut.
              Ugotowany bulion zdejmuję z gazu, "prószę" do środka odrobinę szafranu (dosłownie 3 nitki)i również odstawiam do nabrania aromatu. Po paru minutach wsypuję kaszę, przykrywam pokrywką i czekam aż cały bulion zostanie wchłonięty. Na koniec do garnka przekładam wcześniej zrobioną "pastę", natkę pietruszki, mieszam... 

GOTOWE. Można podawać np. z grillowanym kurczakiem na słodko. Ja pokusiłam się na samą kaszę posypaną cynamonem .






Smacznego

Komentarze

Popularne posty