Makaron razowy BARTOLINI z tuńczykiem

               Dziś prezentuję danie, które robię zazwyczaj wtedy, kiedy chcę zjeść coś na szybko. Dla mnie makaron to podstawa w kuchni, zawsze mam kilka rodzai i łączę je po prostu z tym, co znajduje się w lodówce.
               Absolutnym moim odkryciem są makarony BARTOLINI, niezwykle wyraziste, a przede wszystkim zdrowe (bez zbędnych dodatków)i w 100% ekologiczny. Makaron świderki, którego użyłam w składzie zawiera mąkę żytnią razową typ 2000 (z upraw ekologicznych mielona na kamiennych żarnach) oraz wodę. A ilość błonnika już po ugotowaniu wynosi 9,5 g/100 g, pamiętajmy, że dzienna dawka dla osoby dorosłej wynosi od 27g do 40g.



Makaron razowy z tuńczykiem (dwie porcje)

Składniki:

  • 150 g makaronu Bartolini świderek (przed ugotowaniem);
  • 200g fasolki szparagowej (mrożonej);
  • puszka tuńczyka w sosie własnym;
  • 5 sztuk suszonych pomidorów;
  • cebula;
  • kilka kropel soku z cytryny;
  • tymianek świeży;
  • szczypta pieprzu cayenne;
  • 1 łyżka oliwy (z pomidorów).

Zaczynamy !!
        Gotuję makaron, nie dodając soli do wody, ponieważ tak jak wyżej wspomniałam ma on wyrazisty (ostry) smak.
   Od razu na patelnię wrzucam fasolkę i czekam aż rozmrozi się. Po tym czasie dodaję łyżkę oliwy oraz cebulę pokrojoną w półkrążki i lekko wszystko smażę. Zawsze robię tak, aby cebula była wyczuwalna, a nie całkowicie miękka. Następnie dodaję pomidorowe paseczki, tuńczyka, sok z cytryny (do smaku) i wszystkie przyprawy. Dosłownie jeszcze 5 minut podgrzewam i wrzucam na patelnię odcedzony makaron ( obowiązkowo al dente). Łączę składniki, chwilę pozostawiając "na ogniu"... i to wszystko. Można nakładać na talerze.

Dla mnie najlepiej smakuje na następny dzień, dlatego chętnie takiego rodzaju dania zabieram do pracy.




Smacznego :-)

Komentarze

  1. rozumiem, że pomidory suszone takie w oliwie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, ja używam tych w oliwie. Mogą być jednak też bez oliwy, tylko ja bym je trochę pomoczyła :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. I jak tu nie kochać włoskiej kuchni? No powiedzcie mi ludzie... Cudowne Rosa

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty