Chleb marchewkowo-dyniowy

      Dziś mój kolejny przepis na chleb, tym razem z mąką i drożdżami. Następnym razem pokuszę się i zrobię na zakwasie. Akurat w szafce nie miałam pieczywa, a przypomniał mi się chleb, który jadłam dawno dawno temu... Postanowiłam go odtworzyć. Oto co mi wyszło





Chleb z marchewką i pestkami dyni

Składniki:

  • 450 g mąki (100 g pszennej, 350 g żytniej razowej);
  • 300 ml wody;
  • 30 g drożdży;
  • 1 marchewka;
  • 2 łyżki pestek dyni;
  • 2 łyżki oliwy z oliwek;
  • 1 łyżeczka soli;
  • 1/2 łyżeczki cukru.
Dodatkowo:
  • 1 łyżeczka oliwy do posmarowania formy;
  • 1 łyżka otrębów żytnich.
Działamy !

               Drożdże rozpuszczam w odrobinie letniej wody z cukrem oraz łyżką mąki i pozostawiam w ciepłym miejscu. Po 15 minutach przelewam zaczyn do miski z mąką, pestkami i marchewką startą na dużych oczkach. Dodaję pozostałą wodę,oliwę, sól i wyrabiam dokładnie ciasto. Potem odstawiam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na jakąś godzinkę.
               Po tym czasie ciasto przekładam do wcześniej przygotowanej formy ( smaruje oliwą i posypuję otrębami) i znowu odstawiam by spokojnie rosło. Następnie wkładam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i po 60 minutach mam pyszny chleb !!




Miłego !

Komentarze

Popularne posty