Serwatka z pomarańczą

               Trochę dziś pokręciłam się w kuchni, mimo że lekarz kazał mi nie wychodzić z łóżka... dzięki temu upiekłam chleb i zrobiłam domowy twaróg. O tym będę pisać w kolejnych postach, a dziś zajmę się SERWATKĄ. Jest to płyn o zabarwieniu zielonkawo-żółtym, który gromadzi się przy produkcji serów. Wiele osób wylewa zbierający się płyn, ja natomiast postanowiłam zrobić szybki koktajl.
               Białka serwatkowe zawierają dużą ilość aminokwasów egzogennych, dzięki temu łatwiej są wchłaniane w przewodzie pokarmowym.Serwatka to produkt lekkostrawny przyśpieszający perystaltykę jelit oraz wzmacniający system immunologiczny. Poza tym obfituje w witaminy B2, B6 i B12, a także zawiera kwas pantotenowy (wit. B5), który leczy stany zapalne skóry, zaburzenia układu pokarmowego oraz nerwowego. Oprócz witamin pojawiają się również składniki mineralne: wapń, fosfor oraz sód. Serwatka staje się pomocna przy leczeniu nadciśnienia, regulacji poziomu cukru we krwi oraz ochronie błony śluzowej żołądka. Często wykorzystują ją w diecie kulturyści oraz osoby aktywne fizycznie, ponieważ wpływa na symulację syntezy białek mięśni.



Koktajl

Składniki:

  • 250 ml serwatki
  • 1 czerwona pomarańcza.
Jak widać wykorzystałam jedynie dwa składniki, w planach był jeszcze dodatkowo sok z marchwi, ale zabrakło mi jej. Pomarańczę obieram, kroję w kostkę i rozgniatam widelcem, następnie dodaję wszystko do serwatki i mieszam. 

Mogłam użyć blendera by uzyskać jednolitą, gęstą konsystencję, ale dziś postanowiłam, że pomarańcze będą w kawałkach.

To był naprawdę zbawienny napój na mój żołądek po lekach !

Pamiętajcie ! Nie warto wylewać serwatki, robiąc twaróg !



Miłego wieczoru.

Komentarze

Popularne posty