Domowy twaróg

               Twaróg robiłam pierwszy raz i przekonałam się, że to nie jest w cale takie trudne. Wystarczy zdobyć świeże mleko (niepasteryzowane)od krówki, poczekać 3 dni aż się zsiądzie i można działać. Do wykonania miałam tylko 600 ml, ponieważ w razie gdyby mi nie wyszło, nie zmarnowałabym tyle pysznego mleka.



Domowy twaróg

Składniki:

  • świeże mleko krowie.

Rekwizyty:
  • garnek z dość grubym dnem;
  • gaza;
  • sitko.

Zaczynamy.

               Do garnka wlewam świeże mleko, odstawiam w ciepłe miejsce na trzy dni do czasu aż się zsiądzie. Ważne jest aby warzyć ser w tym samym garnku, w którym się zsiadło. Codziennie zbieram śmietanę by twaróg nie był zbyt tłusty. 
                Po trzech dniach stawiam garnek na gazie i pilnuję żeby temperatura nie przekroczyła 40 stopni, kiedy serwatka robi się zbyt gorąca po prostu odstawiam na chwilę. Warzę dosłownie 15 minut i przelewam całość na sitko z gazą, delikatnie, aby grudki się nie rozleciały. Oczywiście serwatki nie wylewam, ale robię z niej koktajl. Twaróg odciskam, zawiązuję i odstawiam do ostygnięcia...Potem wstawiam do lodówki i gotowe
               

Następnie robię pyszną kanapkę !!




Miłego :-)

Komentarze

  1. Taki domowy jest najpyszniejszy-szkoda, że słaby dostęp do świeżego mleka

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto się zaprzyjaźnić z osobą mającą gospodarstwo i mieć stały dostęp :-) ja mam parę kroków do takiej osoby :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przekonałaś mnie :) jak tylko wrócę do domu z akademikowych czeluści to spróbuję.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty